نام علمی گیاه بنجامین: فیکوس

نام مشترک: بنجامین، نالان، درخت فیکوس

نوع گیاه: خانگی

اندازه بالغ: داخل ساختمان، 60 تا 180 سانت، درخت یا بوته 

آفتاب: خورشید درخشان فیلتر شده 

نوع خاک: غنی از مواد مغذی 

ph خاک: کمی اسیدی تا خنثی 

رنگ گل: قرمز 

منطقه بومی: هند و جنوب شرقی آسیا 

گیاه بنجامین استوایی بومی جنوبی شرقی آسیا است. اما می تواند با موفقیت به عنوان گیاه خانگی در آب و هوای خنک تر و در شرایط دمای اتاق منظم رشد کند. 

بنجامین در داخل خانه و خارج، برگهای سبز 12 سانتی دارد که بر روی شاخه های کوچکش هستند. در داخل خانه درخت می تواند به بلندی یک متر و 80 سانت برسد، همچنین در داخل خانه، درخت می تواند در یک ظرف بزرگ شود و به اندازه یک بونسای شود. گیاه بنجامین حتی با نور مستقیم خورشید در صبح به یک اتاق روشن نیاز دارد.  

در سکونتگاه اصلی آن اغلب در شرایط نیمه سایه دار رشد می کنند اما در داخل خانه به نور خوب برای رشد نیاز دارد، این گیاه تمایلی به جابجایی ندارد و در صورت چنین رخدادی، برگهایش به میزان زیادی خواهد ریخت!

پس مهم است که یک نقطه خوب و روشن برای آن پیدا کنید و آن را همیشه در همان جا نگه دارید. 

هر نوع خاک گلدان خوب آبکشی شده به احتمال زیاد برایش مناسب است . گیاه بنجامین به خاکی نیاز دارد که به خصوص غنی از مواد غذایی و یا مواد آلی بالا باشد. در زمان جابجا کردن گلدانش از یک خاک گلدان بر پایه خاک استفاده کنید که حاوی پرایت، شن و ورمیکولیت برای زهکشی بهتر است. این گیاه را به طور پیوسته مرطوب نگه دارید اما نگذارید تا بیش از حد در آب غوطه ور بماند و یا برگهایش بیفتند و از پوسیدگی ریشه ای رنج ببرد. در محیط بومی خود، این گیاهان به طور معمول برگهای خود را در ابتدای فصل خشک می ریزانند که باعث می شود آنها به دت حساس به تغییرات در رسوبت باشند، دقت کنید که برنامه آبیاری تان سازگار و مناسب باشد.

این گیاه با درجه حرارت شبانه بین 65 تا 70 درجه فارنهایت و دمای روز بین 75 تا 85 درجه فارنهایت راحت هستند. در نظر بگیرید که ترموستات خود را تنظیم کرده باشید تا نوسانات دما در منزل پیش بینی شود. در تابستان از تهیه هوای سنگین استفاده نکنید، زیرا بنجامین در صورتی که دمای داخلی زیر 70 درجه کاهش یابد آسیب می بیند. به عنوان بومیان استوایی، بنجامین رطوبت بالایی را ترجیح می دهد. اگر آنها بیش از حد خشک شوند ممکن است برگهای خود را از دست بدهند. استفاده از یک دستگاه بخور برای منظم کردن سطوح رطوبت در منزل را در نظر بگیرید. خاک را در اطراف پایه گیاه تان مرطوب نگه دارید و برگهای گیاه را گاهی برای جلوگیری از خشک شدن هرس کنید. 

این گیاه فیدر و خورنده های قوی هستند و به مقدار زیادی کود در طول فصل رشد نیاز دارند. اگر گیاه شما برگهایش را با وجود نور ایده آل، دما، رطوبت و سطح کود میریزد، می توانید کمی مکمل منیزیم و منگنز بدهید. اگر این روش کارساز نبود به دنبال آفات رایجی از جمله شته ها، حشرات و مگش سفید بگردید. 

گیاه بنجامینی که تمام نیازهایش به خوبی برآورده شده، به سرعت رشد خواهد کرد. این بدان معناست که به اندازه کافی سریع رشد می کند تا متوجه تغییر شکل و اندازه آن شوید، اما نه به این سرعت که به طور مداوم فضای موجود اطراف را اشغال کند.